IZBA ADWOKACKA W ŁODZI
adwokatura polska
wyszukaj adwokata

RUSZYŁA KAMPANIA "ADWOKAT W KAŻDYM PRZYPADKU"

Drukuj artykuł drukuj artykuł

Wystartowała kampania „Adwokat w każdym przypadku”, organizowana przez Naczelną Radę Adwokacką. Celem projektu jest zwiększenie świadomości prawnej Polaków oraz zachęcenie do korzystania z porad adwokatów przed podjęciem czynności prawnych. Wielokanałowe działania potrwają do końca 2019 roku.

Z badań zrealizowanych przez Kantar Public na zlecenie Naczelnej Rady Adwokackiej wynika, że 87 proc. Polaków nie widzi potrzeby korzystania z pomocy prawnej. Znaczna część naszych rodaków nie wie, w jakich sytuacjach – poza salą sądową – można zwrócić się po pomoc do adwokata. A takich przypadków nie brakuje.

- Realizowana przez nas kampania „Adwokat w każdym przypadku” jest odpowiedzią na obserwacje z codziennej praktyki adwokackiej, które potwierdziły się także w przeprowadzonych przez nas badaniach. Dla większości Polaków adwokat jest ostatnią deską ratunku, a z jego pomocy korzystamy w ostatniej chwili, czyli na przykład, gdy otrzymujemy pozew sądowy. Wielu takim sytuacjom możemy przeciwdziałać. Świadomość swoich praw, obowiązków i możliwych konsekwencji prawnych, pozwala podejmować odpowiednie decyzje i zapobiegać pojawianiu się problemów – mówi adw. Anisa Gnacikowska, zastępca sekretarza Naczelnej Rady Adwokackiej oraz koordynator kampanii.

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości prawnej Polaków oraz zachęcenie do zasięgania porad u adwokatów jeszcze przed podjęciem działania o charakterze prawnym, w celu prewencji przed potencjalnymi konsekwencjami. Sprawy rodzinne, pożyczki i kredyty, umowy z pracodawcą, zakupy, sprzedaż, reklamacje – to tylko niektóre z tematów podejmowanych w ramach komunikacji. Aby osiągnąć postawiony cel, twórcy kampanii stworzyli portal internetowy AdwokatwKazdymPrzypadku.pl, na którym czytelnicy znajdą szereg informacji na temat życiowych przypadków wymagających szczególnej ostrożności w zakresie zagadnień prawnych.

Dodatkowo w ramach kampanii pojawi się seria spotów video, zrealizowana z udziałem słynnego językoznawcy, prof. Jerzego Bralczyka. Słowo „adwokat” zostanie odmienione przez przypadki gramatyczne, aby kompleksowo przedstawić charakter pracy tej grupy zawodowej. Spoty prezentujące poszczególne przypadki będą publikowane cyklicznie w trakcie trwania projektu.

(zobacz pierwszy spot na Facebooku)

Działania będą prowadzone przede wszystkim w internecie, obejmą m.in. komunikację w mediach społecznościowych oraz współpracę z influencerami, jednak nie zabraknie także tradycyjnych form promocji.

- Odbiorcy naszej kampanii są osobami aktywnie korzystającymi z mediów społecznościowych. Internet stanowi dla nich najważniejsze źródło informacji, dlatego to właśnie tą drogą pokierujemy nasze główne działania. Kampanię chcemy skierować do szerokiego grona obiorców – zarówno młodych osób rozpoczynających dorosłe życie, przed którymi wiele nowych wyzwań, takich jak podpisanie pierwszej umowy z pracodawcą, wynajem czy kupno mieszkania, ale również do osób starszych, które już niejednokrotnie stykały się z kwestiami prawnymi – dodaje adw. Gnacikowska.  

Kampania organizowana przez Naczelną Radę Adwokacką startuje 12 sierpnia i potrwa do końca bieżącego roku. W działania zaangażowane będą także Okręgowe Rady Adwokackie.

KALENDARIUM

Sprawdź jakie wydarzenia czekają Cie w najbliższym czasie
Luty 2020
PON WT ŚR CZW PT SOB NIE
12
3456789
10111213141516
1. Ostatnie pożegnanie naszego kolegi adwokata Jerzego Rumianowskiego
17
181920212223
242526272829

Adwokatura Toruń

trwa wgrywanie strony Adwokatura Toruń...